-
قلم
20 آذر 1391 21:16
بسم الله الرحمن الرحیم ابوحمزه گفت: شنیدم امام صادق علیه السلام فرمود: قلم ازشیعه (شیعه واقعی) برداشته شده، برای اینکه خداوند آنها را با عصمت و ولایتش [از گناه و معصیت] نگه می دارد. فضائل الشیعة، ص 43 ، حدیث 14
-
مناظره قسمت سیزدهم
16 آذر 1391 21:21
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه از قبل... دکتر عبدالصمد [شافعی]: جالب است، گویا شما در سیستم شفاعت الهی به دو نوع اذن خدا معتقدید. مگر نگفتید شفاعت به اذن خدا، مورد تأیید قرآن است، پس حالا اگر خداوند به کسی اذن شفاعت داد، شفاعت مجاز واقع شده است، حالا اذن دوم دیگر چیست؟ سلف امیه [وهابی]: علی عبدالله دوست دارد همه چیز را...
-
اهل تحیت و سلام خدا
16 آذر 1391 21:00
بسم الله الرحمن الرحیم ابوحمزه گفت: از امام صادق علیه السلام شنیدم که [خطاب به شیعیانش] ( شیعیان واقعی و پرهیزکار ) فرمود: شما اهل تحیت و سلام خدایید. شما به سبب رحمت خداوندی، برگزیده خدایید. شما اهل توفیق خدا و اهل عصمتید [یعنی خداست که به شما توفیق انجام اعمال خیر را می دهد و از آلودگی ها نگه می دارد] شما در اثر...
-
مناظره قسمت دوازدهم
11 آذر 1391 22:52
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه از قسمت قبل... بی شریح [وهابی]: این ها چه حرف هایی است که می گویید؟ حرف هایتان اگر هم درست باشد به بحث ما ربطی ندارد. بحث ما درباره شفاعت مغفرت بود، یعنی کسی که در قیامت مستحق عذاب است، عذاب نشود و این گونه شفاعت علاوه بر اینکه شرک است اشکالات دیگری هم دارد. یکی این که لازم می آید خدا از...
-
بهترین مردم
8 آذر 1391 21:24
بسم الله الرحمن الرحیم شافعی ابن مغازلی در کتاب « المناقب » به سند خود از « نافع مولی ابن عمر » روایت کرده که گفت: گفتم به ابن عمر، بهترین مردم بعد از رسول خدا کیست؟ گفت: این به تو چه مربوط است، ای بی مادر. بعد گفت: « استغفرالله » بهترین مردم کسی است که هرچه به پیامبر حلال است بر او هم حلال است و هرچه به پیامبر صل...
-
مناظره قسمت یازدهم
3 آذر 1391 00:27
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه از قسمت قبل... کاتب عثمان [حنفی]: این که می گویید شفاعت رهبری، آری سخن درستی است، اما اینکه عمل صالح شفاعت کند مفهومی ندارد. زیرا شفاعت به معنای واسطه گری میان عبد و خالق است. علی عبدالله [شیعه اثنی عشری]: جناب کاتب عثمان طه خدا خیرت دهد. عمل هم بین عبد و خالق وساطت می کند. در روایت می...
-
مناظره قسمت دهم
28 آبان 1391 20:51
بسم الله الرحمن الرحیم ...ادامه از قبل علی عبدالله [شیعه اثنی عشری]: ما نوع دیگری هم از شفاعت داریم که قابل توجه است. شفاعتی که روی آن بحث شد ، چه بسا آن را شفاعت مغفرت بنامیم. نتیجه این شفاعت موجب غفران گناه می شود. اما شفاعت دیگری به نام شفاعت رهبری یا عمل است که از همین دنیا شروع می شود. مثلاً شما پای منبر خطیبی می...
-
اولین نمازگزاران
25 آبان 1391 13:19
بسم الله الرحمن الرحیم وَأَقِیمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّکَاةَ وَارْکَعُوا مَعَ الرَّاکِعِینَ (البقرة/43) و نماز را بپا دارید، و زکات را بپردازید، و همراه رکوع کنندگان رکوع کنید (و نماز را با جماعت بگزارید)! حسکانی (از عالمان مشهور اهل سنت) به نقل از ابن عباس آورده است: « وَارْکَعُوا مَعَ الرَّاکِعِینَ » درباره رسول...
-
مناظره قسمت نهم
21 آبان 1391 22:13
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه از قسمت قبل... عمر عبدالوافی [حنبلی]: آخر قرآن می گوید: «و الذین اتخذوا من دونه اولیاء... : کسانی که جز خدا سرپرستانی گرفته اند، می گویند: ما آنها را عبادت نمی کنیم جز برای این که ما را به خدا نزدیک کنند - زمر/3-». آیا این همان شرک نمی باشد؟ دکتر عبدالصمد [شافعی]: جناب عمر عبدالوافی حجر!...
-
وزیر و معاون رسول خدا
19 آبان 1391 21:32
بسم الله الرحمن الرحیم احمد بن حنبل (بزرگ اهل سنت) در مسندش به سند خود از «اسماء بنت عمیس» روایت کرده که گفت: شنیدم رسول خدا می فرمود: « اللهم انی اقول کما قال اخی موسی اللهم اجعل بی وزیرا من اهلی علیا اخی اشدد به ... بار خدایا من می گویم آنچه را که برادم موسی گفت: خدایا از اهل بیتم یکی را وزیر و معاون من قرار ده ،...
-
مناظره قسمت هشتم
16 آبان 1391 21:22
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه از قبل... کاتب عثمان [حنفی]: آقای علی عبدالله فکرت، این تعریفی که از شرک ارائه می دهد، صحیح به نظر می رسد، مخصوصاً قابل توجه است که آیاتی ارائه شد که « اذن الله را محک شرک و توحید قرار داده است؛ چون این تعریف، مستند به آیات قرآنی است، تفکر انگیز است من فکر نمی کردم می توان چنین مطالب...
-
علی وصی من
12 آبان 1391 20:59
بسم الله الرحمن الرحیم از روایت حافظ ابوبکر احمد بن موسی بن مردویه - که سخن او نزد ائمه هر چهار مذهب (اهل سنت) حجت است - آنچه روایت کرده به اسناد خود از علی بن محمد بن منکدر از ام سلمه همسر پیامبر اکرم صل الله علیه و آله که از لطیف ترین و با محبت ترین زنان آن حضرت بود. گفت: ام سلمه را غلامی بود که او را - همچو پدر -...
-
حدیث از بخاری
11 آبان 1391 22:29
بسم الله الرحمن الرحیم ... متن حدیث، ما در اینجا فقط به نقل بخارى (از بزرگان اهل سنت) اکتفا میکنیم. او روایت کند که: رسول خدا "ص" در روز خیبر فرمود: همانا این پرچم را فردا به مردى میدهم که خداوند به دست او فتح و پیروزى را نصیبمان کند. او خدا و رسولش را دوست دارد و خدا و رسول خدا هم او را دوست دارند، مسلمانان...
-
پرچـــــــم
11 آبان 1391 22:22
بسم الله الرحمن الرحیم حافظ ابن ابى شیبه روایت کند که: حدیث نمود ما را این فضل و او حدیث کرد ما را از سالم بن ابى حفصه، از جمیع بن عمیر، از عبدالله بن عمر، و همچنین بزرگ حفاظ، گنجى شافعى در ص 38 در کتاب "کفایه" خود چاپ نجف و ص 16 چاپ مصر و ص 21 چاپ ایران و ابن صباغ مالکى در "الفصول المهمه" ص 22 و...
-
کسانی که ایمان آورده اند
11 آبان 1391 20:55
بسم الله الرحمن الرحیم سوره بقره آیه 25: وَبَشِّرِ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ کُلَّمَا رُزِقُوا مِنْهَا مِنْ ثَمَرَةٍ رِزْقًا قَالُوا هَذَا الَّذِی رُزِقْنَا مِنْ قَبْلُ وَأُتُوا بِهِ مُتَشَابِهًا وَلَهُمْ فِیهَا أَزْوَاجٌ مُطَهَّرَةٌ وَهُمْ...
-
دو چیز گرانبها...
8 آبان 1391 18:36
بسم الله الرحمن الرحیم خزّاز با سند خود از امام حسن علیه السلام نقل کرده که فرمود: روزی پیامبر صل الله علیه و آله خطبه خواند و پس از حمد و ثنای خداوند، فرمود: مردم! گویا (رحلتم نزدیک است ) فراخوانده می شوم و باید اجابت کنم، و من در میان شما دو چیز گران بها - کتاب خدا ، و عترت و خاندانم - را به جا می گذارم که اگر به آن...
-
محبت آل پیغمبر
5 آبان 1391 23:20
بسم الله الرحمن الرحیم پیامبر اکرم صل الله علیه و آله: هر که با محبت آل پیغمبر بمیرد، شهید مرده، هر کس که با محبت آل پیغمبر به دیدار خدا برود خدا گناهانش را می بخشد، هر کس با محبت آل پیغمبر بمیرد با ایمان کامل مرده است... هر که با محبت آل پیغمبر بمیرد خدا قبرش را مزار فرشتگان قرار می دهد. خورشید کعبه، نقل از تفسیر فخر...
-
مناظره هفتم
30 مهر 1391 22:11
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه از قبل... سلف امیه [وهابی]: آقایان! ایمان ما خیلی محکم تر از آن است که با چند جمله استدلال گونه، سست شود. شرک، شرک است و شاخ و دم ندارد و یک چیز بیشتر نیست و قرآن مشرکین را توبیخ می کند که چرا برای تقرب به خدا، یا رسیدن به حاجات خود، بت ها را شفیع قرار می دهند؛ وجداناً اگر ما پیامبر و یا...
-
مناظره قسمت ششم
27 مهر 1391 20:15
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه قسمت قبل... دکتر عبدالصمد [شافعی]: این نکته دقیق و ظریفی است. لطفاً بیشتر توضیح دهید که معنای آیه که فرمود: قل لله الشفاعةُ جَمیعاً چه می شود؟ زیرا مفهوم این است که شفاعت فقط مال خداست و در این میان وجود شفیع چه لزومی دارد. علی عبدالله [شیعه اثنی عشری]: اصولاً معنای شفاعت لزوم وجود شفیع...
-
اطاعت از فرمان خداوند
26 مهر 1391 21:25
بسم الله الرحمن الرحیم حبیب سجستانی از امام باقر علیه السلام نقل کرد که آن حضرت فرمود: رسول خدا صل الله علیه و آله فرمود: خداوند عزوجل فرمود: بطور قطع و یقین، هر گروه و دسته ای در اسلام [بخواهند] به سبب دوستی و ولایت امام جائر و ستمگری که از طرف خدا [منصوب] نیست دینداری کنند، عذاب خواهم کرد؛ هر چند در عمل ، نیکوکار و...
-
ایمان به مهدی علیه السلام
26 مهر 1391 19:01
بسم الله الرحمن الرحیم سفارینی حنبلی از علمای اهل سنت می نویسد: « ایمان به مهدی واجب است همان طور که علما آن را بیان کرده اند و در عقاید اهل سنت و جماعت طرح شده است.» (الازاعة، ص37 - عقد الدرر، ص57) شیخ ناصرالدین البانی از علمای فرقه متعصب وهابیت مینویسد: « اعتقاد به قیام مهدی ، اعتقادی است ثابت و به طور متواتر از...
-
از بین رفتن گناه
24 مهر 1391 00:15
بسم الله الرحمن الرحیم ابن عباس گفت: رسول خدا صل الله علیه و آله فرمود: دوستی علی بن ابیطالب ، گناهان را از بین می برد؛ آن گونه که آتش ، هیزم را از بین می برد. منبع: فضائل الشیعه، ص 39 (شهید مطهری آورده است که : دوستی علی گناهان را از بین می برد ، یعنی این که دوستی و محبت علی علیه السلام سبب میشود تا محب علی علیه...
-
او مهدی علیه السلام است
20 مهر 1391 23:32
بسم الله الرحمن الرحیم محمد بن یوسف گنجی شافعی از دانشمندان اهل تسنن در کتاب البیان به نقل از سعید بن جبیر در تفسیر این آیه شریفه « ... لیظهره علی الدین کله و لو کره المشرکون » چنین نقل کرده است: « او مهدی علیه السلام است که از نسل و عترت فاطمه زهرا صلوات الله علیها است. » وی پس از نقل این حدیث می نویسد: « برخی گفته...
-
مناظره قسمت پنجم
20 مهر 1391 14:34
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه از قبل... بن شریح [وهابی]: تو می گویی شفیع بودن خدا عملی نیست و نمی شود خدا خود شفیع باشد. این حرف تو کفر و شرک اکبر است. چگونه ممکن است خداوند خود صاحب شفاعت باشد ولی شفیع بودنش معقول نباشد؟ دکتر عبدالصمد [شافعی]: جناب علی عبدالله! برای من هم سئوال است و فکر می کنم اشکال جناب بن شریح وارد...
-
غدیریه امیرالمومنین علی علیه السلام
16 مهر 1391 01:35
بسم الله الرحمن الرحیم همانا على "ع" بعد از رسول اکرم "ص" فصیحترین و آشناترین مردم است به خصوصیات و موازین کلام عرب، و هم اوست که از کلام پیامبر گرامى من کنت "مولاه فهذا على مولاه" چنین فهمیده که مولا یعنى امامیکه طاعتش چون پیامبر بر همه واجب است. آن حضرت در ضمن اشعارى چنین سرود: محمد...
-
رفع غربت
13 مهر 1391 02:39
بسم الله الرحمن الرحیم از روایات استفاده میشود که در دوران غیبت، عده ای از اوتاد در محضر امام عصر ارواحنا فداه هستند و اوامر را اجرا و تا حدی از وجود مقدسش رفع غربت می کنند و اگر عمر یکی از آن ها به سر آید، دیگری جانشین او میشود. حضرت خضر علیه السلام نیز مونس دوران تنهایی و عزلت آن حجت مولود الهی است؛ چنان که امام علی...
-
قائم امت پیامبر
12 مهر 1391 06:29
بسم الله الرحمن الرحیم پیامبر اسلام حضرت محمد صل الله علیه و آله: نهمین فرزند حسین ، قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) امت من است که زمین را پر از عدل و داد می کند. خورشید کعبه نقل از روزگار رهایی
-
تنها بازمانده
12 مهر 1391 06:25
بسم الله الرحمن الرحیم امام صادق علیه السلام: او (حضرت مهدی عجل الله ) والاترین و گرامی ترین بنی هاشم و تنها بازمانده ابراهیم خلیل است. خورشید کعبه نقل از روزگار رهایی ص 81
-
عداوت با علی علیه السلام
10 مهر 1391 23:31
بسم الله الرحمن الرحیم در کتاب « المناقب » ( از کتب اهل سنت ) ابن مغازلی از ابوذر غفاری روایت کرده است که گفت: قال رسول الله صل الله علیه و آله: « مَن ناصَبَ علیاً اَلخِلافَة بعدِی ... هر کس با علی (علیه السلام) عداوت و دشمنی کند پس او کافر است او مانند کسی است که با خدا و رسولش جنگ کرده است و هر کس در (حقانیت) علی شک...
-
مناظره قسمت چهارم
9 مهر 1391 15:09
بسم الله الرحمن الرحیم علی عبدالله [شیعه اثنی عشری] : من در تأیید سخن دکتر، نتیجه می گیرم که شفاعت مورد رضای خدا از مقوله توحید است. فَلا تَنْفَعُهُمْ شَفَاعَةُ الشَّافِعِینَ : پس شفاعت شافعان سوشان ندهد- (المدثر/48) ، روی هم رفته پس شفاعتی هست، منتها چون به «اذن الله » نیست سودی نمی دهد و می فرماید: « ما مِن شَفیع...