حامل اسرار
حامل اسرار
بسم الله الرحمن الرحیم

♦️با سلام خالصاله و بی پیرایه به همه مشتاقان و پویندگان حکمت و معرفت

عزیزان می توانند با مراجعه به آدرس زیر، از آثار و اندیشه‌های ناب علامه حسن زاده آملی و استاد صمدی آملی بهره مند شوند. 

از اینکه در این سال‌های متمادی ما را همراهی کرده اید بسیار سپاسگزارم. 

 

آدرس کانال:

Hameleasrar14@


برچسب‌ها: کانال وبلاگ حامل اسرار

فانی | 7:55 - دوشنبه ۱۳۹۷/۰۴/۱۱


بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت استاد در جلد دوم شرح مراتب طهارت در بخش قوه مولّده نکات شانزده­گانه­ای را در رابطه با بچه­دار شدن توصیه فرموده­اند که لازم و ضروری است تمامی عزیزان این نکات را رعایت بفرمایند. در این پست تنها نکته­ی هشتم را متذکر می­شویم که متاسفانه جامعه­ی کنونی ما به این بلای خانمان سوز گرفتار شده­اند. حضرت استاد   می­فرمایند:

« 8 . از خوردن قرص و كپسول خودداري كنند و حتي المقدور تن به سزارين در حين زايمان ندهند كه به امر الهي فرزند وقتي زمان تولد آن فرا برسد درد زايمان مي‌گيرد و اين درد به نفع كودك و به خصوص مادر است و بركات جسمي و روحي آن فراوان است كه پي بردن به همه اسرار آن از عهدة عقل عادي بشر بيرون است».

برای مطالعه متن کامل این پست به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید.


برچسب‌ها: زایمان, سزارین, استاد صمدی آملی

+ ادامه مطلب...

فانی | 15:20 - چهارشنبه ۱۳۹۴/۱۲/۱۹


بسم الله الرحمن الرحیم

شما فرزندان و دوستان گرامى من هم اكنون در پى تحصيل كمال بوده باشيد تا آتيه‏اى سعادتمند داشته باشيد زيرا كه باور كرده‏ايد هر چيز تا به‏ كمال نرسيده است قدر و قيمت ندارد، بايد از همسالان و همزادان خود كه شب و روز را به بيكارى و ولگردى و هرزگى به سر مى‏برند سخت دورى گزينيد كه رهزن شمايند، اين گروه روى سعادت را نخواهند ديد، چند روزى در مقام خيال به تازگى رنگ و رخسار خود سرگرم و به پوشاكهاى گوناگون بوقلمونى و طاووسى دل خوشند و به زودى نه آن را دارند و نه اين را و نه كمالى تحصيل كرده‏اند كه بدان دل گرم باشند، ناچار بعدا يا بايد تن به گدايى در دهند و يا به دزدى و ديگر بيچارگيها مزاحم اجتماع باشند و زندگى را بگذرانند. با آنان همنشين نشويد كه هم از اكنون به شما بگويم نطفه و مربّى و اجتماع و معاشر از اصولى‏اند كه در سعادت و شقاوت انسانى دخلى بسزا دارند.

                      جوانا سر متاب از پند پيران‏                كه پند پير از بخت جوان به‏

يك پزشك زحمت كشيده انسان را در نظر بگيريد؛ او به هر شهرى قدم نهد با يك قلم و چند برگ كاغذ به ديدن چند بيمار و نوشتن چند نسخه در مدّت كمى مردم آن شهر را به سوى خويش مى‏كشاند و از هر آشنايى آشناتر و از هر عزيزى گرامى‏تر مى‏شود. اين موقعيت ميوه درخت وجود اوست كه آن درخت را از اوان نهال بودنش درست به بار آورده است؛ و اين كمال ذاتى است كه چون طراوت چهره و لباسهاى الوان دستخوش فرتوتى و كهنگى نمى‏گردد.

اين اديسون مخترع برق اگر چون همسالان نابخردش روزگار مى‏گذرانيد و سرگرم به خوش گذرانيها و بيهودگيها مى‏بود از چه رو مى‏توانست سرمايه هوش و بينش خود را به كار ببرد و از نور انديشه خود به جهانيان نور دهد؟! بايد دوستانم از روش نابخردان همواره دورى گزينند و بدانند كه اكثر بزرگسالان عصر ما به حدّ بلوغ نرسيده‏اند و در راه آن نيستند و بكوشند كه هر روزشان بهتر از روز پيش باشد.


برچسب‌ها: پندهای علامه حسن زاده, نطفه, مربی, اجتماع

فانی | 11:56 - یکشنبه ۱۳۹۴/۰۵/۱۱


مراسم فاطميه با سخنراني جناب حضرت استاد داود صمدي آملي در تاريخ يكشنبه 93/12/24 تا پنجشنبه 94/1/6 به مدت 12 شب همراه نماز مغرب و عشاء در مسجد و كانون فاطميه به آدرس: اصفهان، جاده شيراز، مقابل ترمينال صفه، كوي سپاهان، مسجد و كانون فاطميه برگزار مي گردد.
جهت مشاهده اعلان مراسم بر روي عكس كليك كنيد

فانی | 11:2 - پنجشنبه ۱۳۹۳/۱۲/۱۴


حضرت استاد داود صمدی آملی در ضمن شرح مناجات خمس عشر در مسجد اعظم تجریش در شهر تهران از کتاب ریاض السالکین پنج هیئت مختلف دعا(قنوت) را بیان فرمودند.
از بیان حضرت استاد داود صمدی آملی: از انحاء قنوت (مهم نیست دستها به هم چسبیده باشند یا نباشند)
1. رغبت: میل و آرزویی دارد که چیزی برای انسان حاصل شود، دستها نیمه باز، حتما ضرورت ندارد محاذی صورت هم برسد. پنجه به سوی آسمان اما نیمه باز.
2. رهبت: یک نحوه ترس هم همراه دارد. کمتر میل و شوق دارد. کف دستها کاملا باز بسوی آسمان.
3. تضرع: انگشتان دست را به راست و چپ میگرداند.
4. تبتل: انگشت ها را بالا و پایین حرکت دهد.
5. ابتهال: کف دست به سوی آسمان تا محاذی صورت، بهترین نوع تضرع و زاری (قنوتهای آیت الله بهجت نوعا به این صورت بود).

 


میتوانید فیلم این بخش از سخنرانی حضرت استاد داود صمدی آملی را از لینک زیر دریافت کنید.

مدت زمان: 5دقیقه

فانی | 16:19 - شنبه ۱۳۹۳/۰۷/۲۶


 

برای دیدن برنامه "مشاهیر"

اینجا

کلیک کنید.

وبلاگ علامه دهر

فانی | 22:42 - پنجشنبه ۱۳۹۳/۰۷/۲۴


نماز حضرت علامه حسن زاده آملی را

اینجا

ببینید

 

منبع: وبلاگ وزین علامه دهر

فانی | 16:3 - دوشنبه ۱۳۹۳/۰۷/۲۱


بهترین اسوه­ها

جوانان عزیز! اگر توفیق پیدا کردید و دستتان به دامن اهل معرفتی رسید، جوانی­تان را در راه خودسازی و سکوت­ها و خلوت­ها و حضور و مراقبت­های سنگین سپری کنید!

خوشا به سعادت جوانانی که استادی مطمئن پیدا کرده و در مسیر خدا و قرآن و اهل­بیت (علیهم السلام) درست پرورش پیدا می­کنند. استادی که نه تنها عمدا مرتکب خطا نمی­شود؛ بلکه حتی سعی می­کند سهوا هم مرتکب خطا نشود. اگر به چنین منبعی دست پیدا کردید، خودتان را در مسیر علم و عمل درست بسازید!

اما عموم جوان­های اجتماع ما که در بخش­های گوناگون اجتماع و در کارهای روزمره مشغولند ـ مثلا کسانی که در دبیرستان­ها و دانشگاه­ها و حتی جوان­هایی که امکان تحصیل برایشان فراهم نشد و دنبال کسب و کار هستند ـ این­ها اگر می­خواهند خود را دریابند، دائما با وصیّت­نامه­ها و خاطرات و حال و هوای شهدا و جبهه­ها در ارتباط باشند.

شهدا اسوه و الگوی خوبی هستند؛ شهدا به عنوان یک عامل ترغیب کننده برای احساسات پاک جوانان می­باشند. لذا ضمن اینکه در خدمت عالمان عمومی اجتماع به سر می­برید و در جلسات روضه شرکت می­فرمایید، الگو و سرمشقتان را شهدای عزیز قرار دهید که این­ها خالصانه و مخلصانه بارشان را برای الی الأبد درست بستند.

رصد دلتنگی­ها / ص30

فانی | 13:34 - جمعه ۱۳۹۳/۰۷/۱۸


بسم الله الرحمن الرحیم

اشاره شانزدهم: بیان تثلیث در عالم و این که عالم مثل اعضا و جوارح برای انسان کامل است.

     در تقسیم بندی محسوسات یک قسم را اوائل و یک قسم را اواخر گفته اند.ملموسات را اوائل از محسوسات می­نامند؛ به جهت اینکه انسان با یک شئی که برخورد کرد، قبل از بو و طعام آن، حرارت و برودت آن را درک می­کند.

این عالم هم یک شهادت دارد که ظاهر آن است. بدن مادّی ما شهادت ماست که با شهادت عالم محشور است.بدن ما با بدن عالم محشور است و خداوند به ما یک شبکه­ها و تورهایی داده است که با آنها شکار می­کنیم و با آنها با خارج خودمان در تماسیم و با این عالم انس پیدا می­کنیم. طبع انسانی تحقیقا این طور است. عالم را بر حسب روایات و برهان عقلی من حیث المجموع به سه قسم تقسیم کرده­اند:

1ـ عالم شهادت مطلقه، 2 ـ  عالم مثال و برزخ، 3 ـ عالم عقول و مجردات محضه.

و انسان هم همین تقسیم را داراست؛ چون جزئی از عالم است.

ادامه در بقیه مطلب...

فانی | 20:33 - پنجشنبه ۱۳۹۳/۰۷/۱۷


فردا (پنج شنبه) ساعت 15

برنامه "طبیب روحانی" از شبکه پنج تهران

با موضوع و تصاویری از حضرت علامه حسن زاده آملی

تهیه کننده: دبیرخانه ستاد چهره های ماندگار (دکتر اسعدی)

 

منبع: وبلاگ علامه دهر

فانی | 23:53 - چهارشنبه ۱۳۹۳/۰۷/۱۶


بسم الله الرحمن الرحیم

آزاده هایی از عراق برگشته بودند.آن­ها را خدمت حضرت آقا در روستای ایرا بردیم.ایشان خطاب به آزاده­ها فرمودند:

« به شما آب و نان ندادند؟ نوش جانتان! گرسنگی کشیدید؟ نوش جانتان! به شما اهانت کردند؟ نوش جانتان! آفرین که آبروی حسین و زینب (سلام الله علیهما) را حفظ کردید».

رصد دلتنگی ها/ ص 13

فانی | 23:49 - چهارشنبه ۱۳۹۳/۰۷/۱۶


بسم الله الرحمن الرحیم

روزی در محضر درس استاد (دام عزه) که از فیض معرفت حضورشان بهره می­جستیم فرمودند:

آقا! ذکر می­خواهید، یکی از اسماء قرآن ذکر است، ذکر همان قرآن است، البته دقت داشته باشید چطور برای درس وقت معیّن دارید، برای قرآن هم همینطور باشد، یک درس را قرآن قرار دهید، در پیشگاهش به درس بنشینید استاد هم خدا باشد.

صراط سلوک/ ص 34.

فانی | 23:38 - چهارشنبه ۱۳۹۳/۰۷/۱۶


بسم الله الرحمن الرحیم

اكثر مردم لذت عقلى را نمى‏فهمند بلكه لذت خيالى را نمى‏فهمند فضلا عن اللذة العقلية. در روايت آمده است كه قال تعالى اعددت لعبدى المؤمن ما لا عين رأت و لا أذن سمعت و لا خطر على قلب بشر. بشر فرموده است نه انسان و آدم زيرا كه كلمه بشر ناظر به ظاهر است و بشره هر چيز صورت ظاهر او است. و انسان در اصطلاح اهل الله كامل را گويند، اكثرى مردم بشرند نه انسان و آدم؛ بشر همين ظاهر است كه هست.

دى شيخ گرد شهر همى گشت با چراغ‏              كز ديو و دد ملولم و انسانم آرزوست

هزار و یک نکته / نکته 165‏

فانی | 20:33 - سه شنبه ۱۳۹۳/۰۷/۱۵


شهدای عصر غیبت

در جبهه هر وقت فرماندهان عزیز به رزمنده ها سر می زدند، رزمنده ها نیروی تازه ای می گرفتند. اگر فرمانده گردان می آمد، یک حالی بود؛ اگر فرمانده تیپ می آمد، رزمنده ها نیروی مضاعفی می گرفتند.وقتی فرمانده لشکر می آمد، حتی اگر کسی هم بی رمق بود، یک مرتبه همه ی اسلحه های چندین هزار نیرو بالا می رفت و یک صدا همه فریاد می زدند:

« فرمانده آزاده! آماده ایم آماده!»

اصلا یک حال و هوای دیگری ایجاد می شد.حال شما تصوّر کنید اگر حضرت امام (قدس سره) تا شلمچه می آمدند، رزمنده ها چه حالی پیدا می کردند؟! حال آنکه در هیچ یک از عملیّات ها، علی الظاهر فرمانده اصلی جنگ ما ـ حضرت امام ـ در جبهه ها ضور نداشتند. فقط سخنانی از ایشان به گوش ما می رسید که واسطه اش یا فرماندهان جنگ بودند و یا نمایندگان ایشان که در جبهه حاضر می شدند و برای رزمنده ها سخنرانی می کردند.حالا تصوّر کنید اگر خود حضرت امام می آمدند در قرارگاه شلمچه یا در قرارگاه عملیّات والفجر 8 مستقیماً به فرماندهان دستور می دادند و فرماندهان از داخل بی سیم صدای ایشان را می شنیدند، چه حال و هوایی به عزیزان دست می داد؟! مطمئناً رزمنده ها تا بصره را فتح می کرند!

سوال بعد این است که اگر امام حسین (ع) در جبهه ها می آمدند، چه اتّفاقی می افتاد؟

جوانان ما با یک اسم امام حسین (ع) و به عشق کربلای امام حسین (ع) این قدر جان فشانی کردند.

عزیزان ما در جبهه ها بر حسب ظاهر از ابتدای شروع جنگ تا پایان آن، حتی یک بار هم حضرت امام را مشاهده ننمودند.اینها شهدای عصر غیبتند که مقاماتی دارند.

رصد دلتنگی ها/ دفتر اول/ 11 و 12  


برچسب‌ها: خاطرات استاد صمدی آملی, شهدای عصر غیبت

فانی | 13:56 - سه شنبه ۱۳۹۲/۱۱/۲۹