اهل تشیع و اهل سنت

شناخت امامان معصوم علیهم السلام و تشیع

اهل تشیع و اهل سنت

شناخت امامان معصوم علیهم السلام و تشیع

اول نفر

بسم الله الرحمن الرحیم


احمدبن حنبل در مسند خود از عبدالله بن عباس روایت کرده که گفت: « اِنَّ علیاً اولُ مَن اَسلَمَ » نخستین کسی که اسلام آورد علی بود. 

این روایت را احمدبن حنبل به چند طریق دیگر نیز نقل کرده است و همچنین ابن مغازلی در کتاب « المناقب » و ثعلبی در تفسیرش نقل کرده اند.

و همچنین احمد بن حنبل در مسند خود از زید بن ارقم نقل کرده که گفت: نخستین کسی که با رسول خدا نماز خواند علی بن ابیطالب است.

و نیز احمد بن حنبل در مسند خود روایت کرده است که : علی علیه السلام با پیامبر هفت سال نماز گزارد و پیش از آنکه با او کسی نماز بخواند.

و نیز فقیه شافعی ابن مغازلی از ابوایوب انصاری روایت کرده که گفت: قال رسول الله: صلَّت المَلائکةُ ...

پیامبر صل الله علیه و آله فرمود: ملائکه هفت سال بر من و علی صلوات فرستادند به جهت آنکه نماز نکرد با من کسی جز علی (علیه السلام)

... ثعلبی در تفسیر خود روایت کرده است که:

اول مردی که به پیامبر صل الله علیه و آله ایمان آورد علی بن ابیطالب علیه السلام بود.


منبع: طرائف ، ص 65

نظرات 1 + ارسال نظر
علیرضا 21 شهریور 1391 ساعت 15:06

دوست گرامی، مطابق نص صریح قرآن کریم در سوره حج پدر اسلام ابراهیم (ع) می باشد و پس از آن اهل بیت ایشان (سارا، اسمعیل، اسحق و بعد یعقوب) که در آیه 73 سوره هود به شفافیت مطلق و وضوح اشاره شده است که: رَحْمَتُ اللَّهِ وَبَرَکَاتُهُ عَلَیْکُمْ أَهْلَ الْبَیْتِ (هود 73).

همچنین به یاد داشته باشید که محمدنبی آخرین پیامبر اسلام است، نه اولین آن!! و به صراحت صریح آیات قرآنی دیگر هیچ نبوتی از وحی پس از محمد به انسان نخواهد رسید.

حالا این وسط شیعه و سنی و بهایی و سلفی دیگر چه بساطی است؟؟!! مذاهب خودساخته مکذبین و حقه بازان پی مال و حکومت دنیا؟؟! آیا از الله نمی هراسید، وقتی که شما را جمع کرد و از شما در مورد شیعه پرسید و از شیوخ عرب در مورد سنی، به کدامین آیه میخواهید اطاعت از فک و فامیل محمد را، حتی اطاعت از خود محمد را به جای اطاعت از کلام وحی روح القدس به الله بعنوان بهانه بیاورید؟؟ نکند فکر میکنید الله را هم میتوانید دور بزنید و آنجا هم برای آیات پشت صحنه سازی کنید!!؟؟

وای بر شما از این مطالبی که می نویسید.

سلام ، ظاهراًً شما هیچ آشنائی با قرآن ندارید که اگر داشتید به آیات قرآن که خداوند فرموده از پیامبر اطاعت کنید برخورد می کردید که اندکی به فکر فرو می رفتید. و اگر باز هم کامل تر قرآن را می خواندید می یافتید آیه را که خداوند به رسول الله فرموده به مردم بگو من اجری از شما نمی خواهم مگر محبت نزدیکانم . حالا اگر می توانید آیه زیر را خوب بخوانید:

وَقَرْنَ فِی بُیوتِکُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیةِ الْأُولَى وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِینَ الزَّکَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا یرِیدُ اللَّهُ لِیذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیتِ وَیطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا(الأحزاب/33)
و در خانه‌های خود بمانید، و همچون دوران جاهلیت نخستین (در میان مردم) ظاهر نشوید، و نماز را برپا دارید، و زکات را بپردازید، و خدا و رسولش را اطاعت کنید؛ خداوند فقط می‌خواهد پلیدی و گناه را از شما اهل بیت دور کند و کاملا شما را پاک سازد.
خداوند در کنار اطاعت خود فرموده رسول الله را نیز اطاعت کنید و تأیید احادیث معتبر شیعه و سنی اهل بیت در این آیه علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام هستند.
در ضمن حضرت عیسی نیز در خصوص رسول الله و اهل بیت اش بشارت داده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد