اهل تشیع و اهل سنت

شناخت امامان معصوم علیهم السلام و تشیع

اهل تشیع و اهل سنت

شناخت امامان معصوم علیهم السلام و تشیع

توسل به ائمه علیهم السلام

بسم الله الرحمن الرحیم 

 

آیا توسل به ائمه (ع ) خواندن غیر خدا است ؟

س 55 آیا توسل به ائمه (ع ) خواندن خدا است ؟
ج - ما هنگام توسل به ائمه (ع )، آنها را وسیله قرار مى دهیم ؛ چنانکه خداوند متعال دستور داده و فرموده است : و ابتعوا الیه الوسیله (مائده : 35)
وسیله اى به سوى خداى بجویید.
ولى (محمد بن عبد الوهاب )
(23) مى گوید: طلب کردن و خواندن دیگران مانند انبیاء و ائمه علیهم السلام و ارواح مؤ منین مشمول آیه شریفه زیر است که مى فرماید: ان الذین یستکبرون عن عبادتى ، سیدخلون جهنم داخرین . (غافر:60).
کسانى که از پرستش من کبر مى ورزند، بزودى با حالت خوارى در دوزخ در مى آیند.
ولى لازمه این استدلال آن است که چنانچه کسى از دیگرى چیزى بخواهد، یا از او چیزى خواهش کند (مانند اینکه انسان از قصاب گوشت بخواهد، یا دیگرى را براى بلند کردن بار بخواند و او را به کمک یارى خود دعوت نماید) مستوجب دخول در آتش جهنم خواهد بود؛ زیرا از غیر خدا چیزى خواسته است ؛ و مسلما این سخن درست نیست .
 

 

مبع: 665 پرسش و پاسخ (علامه طباطبائی)
 

نظرات 3 + ارسال نظر
آرتین 1 اردیبهشت 1390 ساعت 03:06

درود
شما اعتقاد به دوازده امام دارید.جالب اینکه هیچ اسمی از این دوازده امام در قران نیست.شاید بهتر باشد بگوییم شما ولایت امامانتان را از راه اسپرم میدانید نه از راه انتخاب الهی

بنام الله. در قرآن کریم آیاتی زیادی آمده که در خصوص امیرالمومنین و امامان معصوم علیهم السلام می باشد و بخاطر مصلحت اسلام خدا اسم نبرده ، اما رسول الله به دفعات متذکر شده که منظور علی علیه السلام هست. می توانید در کتب معتبر اهل سنت این ایات را پیدا کنید . البته درکتب شیعه فراوان نام برده شده. اما یک سوال. آیا شما می توانید حتی یک آیه پیدا کنید که در قرآن اسمی از تعداد رکعت نماز صبح یا عصر و دیگر نمازها برده باشد؟ پس با حساب شما نمازها هم دروغ هست؟!!!

آرتین 1 اردیبهشت 1390 ساعت 03:19

ما از تبار قریش هستیم و هواخواهان ما عرب و دشمنان ما ایرانی ها هستند. روشن است که هر عربی از هر ایرانی بهتر و بالاتر و هر ایرانی از دشمنان ما هم بدتر است. ایرانیها را باید دستگیر کرد و به مدینه آورد،زنانشان را بفروش رسانید و مردانشان را به بردگی و غلامی اعراب گماشت.
حسین بن علی،امام سوم شیعیان،سفینه البحار و مدینه الاحکام و الآثار،نوشته حاج شیخ عباس قمی،صفحه164
خیلی دوست دارم اینو برام شفاف سازی بکنی،البته میتونی ردش کنی اما با این کارت شیعه رو زیر سوال میبری چون قمی نویسنده مفاتیح الجنانه که رمضون از دستتون رو زمین نمیمونه

بسیار برایت متأسفم که چنین حرف بی اساس و باطلی را به امام معصوم ما نسبت دادی. امام حسین علیه السلام همان است که زیر بار ظلم نرفت و در مقابل یزید لعنت الله علیه ایستاد چون یزید شرابخوار و هوس ران و زناکار و زن باره بود. آیا هیچ عقلی قبول می کند چنین انسانی در خصوص زنان دیگران چنین حرفی را زده باشد. می توانی کتاب مورد نظر را خودت مطالعه کنی تا به اشتباه خود پی برده و استغفار کنی شاید خدا از تقصیرت بگذرد.

آرتین 1 اردیبهشت 1390 ساعت 03:23

بازم میام دوست دارم منطقی جوابمو داده باشی و اینکه نظراتمو تایید کنی چون اگه این کارو نکنی به خودت ثابت میکنی که پاییه دینتون سسته

حتماً بیا اما با حرفی که عقل بپذیرد نه از تعصبات بی جا و غیر منطقی برخواسته باشد که در این صورت وقت برای تلف کردن نداریم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد