اهل تشیع و اهل سنت

شناخت امامان معصوم علیهم السلام و تشیع

اهل تشیع و اهل سنت

شناخت امامان معصوم علیهم السلام و تشیع

نوری نزد خدا

بسم الله الرحمن الرحیم


احمد بن حنبل (از بزرگان اهل سنت) در مسند خود  از « زاذان » و او از « سلمان » روایت کرده که گفت: شنیدم از حبیب خود رسول خدا صل الله علیه و آله که فرمود:

« کنتُ انا وَ عَلیٌّ نورا ...

من و علی نوری بودیم نزد خدای عزوجل، پیش از آنکه آدم را خلق کند به چهارده هزار سال همینکه خدای عزوجل آدم را بیافرید این نور را دو قسمت کرد یک جزء من شدم و جزئی دیگر علی


این روایت در کتاب « الفردوس » ابن شیرویه دیلمی نیز روایت شده است.


منبع: طرائف ، ص 60 - 59

نظرات 1 + ارسال نظر
امید 20 شهریور 1391 ساعت 14:44 http://www.etehadewe.blogfa.com

سلام رضاجان
خوشحالم که تشیع وبلاگ نویسانی مثل شما داره همه ی ما باید فرهنگ ائمه اطهار را گسترش بدهیممن کلا کم نظر میدم امیدوارم این تشکر صمیمانه من خستگی را ازتن شما درکنهبنده نیز وبلاگی بامحوریت فرهنگ قرآن و تشیع دارم خوشحال میشم به من هم سری بزنیددرضمن اگه اجازه بدی ازبعضی از مطالب مفیدتون استفاده کنم منتظر حضور بابرکت شما هستیم
یاعلی

سلام علیکم و رحمة الله، انشاءالله خداوند از این حقیر بپذیرد هرچند لایق نیستم. التماس دعا و استفاده از مطالب این وبلاگ هیچ اشکالی ندارد. یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد