اهل تشیع و اهل سنت

شناخت امامان معصوم علیهم السلام و تشیع

اهل تشیع و اهل سنت

شناخت امامان معصوم علیهم السلام و تشیع

هر کس علی را دوست بدارد - 3

بسم الله الرحمن الرحیم  

ادامه حدیث از رسول خدا صل الله علیه و اله:

... بدانید ، هر کس علی را دوست بدارد ، در آسمانها و زمین ، اسیر خدا نامیده می شود. آگاه باشید ، هر کس علی را دوست بدارد ، فرشته ای از زیر عرش او را صدا می زند:  ای بنده خدا ، عمل [ به فرامین الهی ] را از نو آغاز کن ؛ زیرا خداوند تمام گناهانت را آمرزیده است.  

بدانید ، هر کس علی را دوست دارد ، روز قیامت در حالی [به صحرای محشر] می آید که صورتش همچون ماه شب چهارده می درخشد.  آگاه باشید ، هر کس علی را دوست بدارد ، بر سرش تاج پادشاهی گذاشته می شود ، و لباس کرامت و بزرگواری بر او پوشانده می شود.  بدانید ، هر کس علی را دوست بدارد ، از پل صراط همچون برق جهنده می گذرد.  آگاه باشید ، هر کس علی را دوست بدارد ، برای او ، دوری از آتش جهنم و جواز عبور از صراط و امان از عذاب دوزخ نوشته می شود ، نامه عملش گشوده نخواهد شد و کردارش سنجیده نمی شود و به او گفته می شود : بدون حساب به بهشت وارد شود.  بدانید ، هر کس علی را دوست بدارد ، ملائکه با او دست می دهند و انبیا او را زیارت می کنند و خداوند ، تمام حاجتهایش را بر می آورد.  آگاه باشید ، هر کس آل محمد صل الله علیه و اله را دوست بدارد ، از حسابرسی و سنجش کردار و عبور از صراط ، در امان است . بدانید ، هر کس بر دوستی آل محمد صل الله علیه و اله بمیرد ، من (رسول خدا ) همنشینی او را با انبیا در بهشت ضمانت می کنم . آگاه باشید ، هر کس بر بغض و کینه آل محمد بمیرد ، بوی بهشت را استشمام نمی کند. 

ابورجاء گفت: حماد بن زید به این حدیث افتخار می کرد و می گفت:  این حدیث ، اصل [مهمی در دین] است.

فضائل الشیعة (تألیف شیخ صدوق) ، ص 21 - 22

نظرات 1 + ارسال نظر
سید 25 بهمن 1389 ساعت 00:59

خدا به شما اجر دهد که با این مطالب فضای وب رو نورانی می کنید .
یا علی

سلام بر شما عاشق ولایت. انشاءالله از دعای خیر شما بی بهره نباشیم و با داشتن اخلاص سبب شویم دیگران نیز از این مطالب ارزشمند بهره ببرند. التماس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد