اهل تشیع و اهل سنت

شناخت امامان معصوم علیهم السلام و تشیع

اهل تشیع و اهل سنت

شناخت امامان معصوم علیهم السلام و تشیع

رفض ؟

بسم الله الرحمن الرحیم

سلیمان بلخی حنفی (از علمای اهل تسنن) ضمن باب 62 ینابیع الموده ص 355 (چاپ اسلامبول)  و سید مؤمن شلنجی در ص 139 نورالابصار چاپ سال 1290 نقلا از بیهقی و نور الدین ابن صباغ مالکی در ص 4 فصول المهمه و نیز حافظ جمال الدین زرندی در معراج الوصول بعد از این اشعار (اشعار شافعی) گفته اند که شافعی گفت:  

قالوا ترفضت قلت کلا 

ما الرفض دینی و لا اعتقادی  

لکن ... 

یعنی بمن گفتند رافض شدی گفتم ابداً نیست رفض دین من و نه اعتقاد من لکن دوست میدارم بدون شک بهترین امام و بهترین هادی را اگر معنی رفض دوستی وصی پیغمبر ( و آل طاهرین آنحضرت است ) پس بدرستیکه من رافضی تر از همه مردم هستم. 

 

شبهای پیشاور ، ص 63 - 64

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد