اهل تشیع و اهل سنت

شناخت امامان معصوم علیهم السلام و تشیع

اهل تشیع و اهل سنت

شناخت امامان معصوم علیهم السلام و تشیع

صراط مستقیم

بسم الله الرحمن الرحیم 

 

اهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِیمَ  « ما را به راه راست هدایت فرما » 

 

حاکم حسکانی از عالمان مشهور اهل سنت در تأویل این آیه ، به نقل از ابن عباس آورده است که رسول خدا صل الله علیه و اله به علی بن ابیطالب علیه السلام فرمودند: 

 

تویی راه آشکار ، و تویی راه راست ، و تویی پیشوای مؤمنان . (شواهد التنزیل، ج1،ص76، ح88) 

 

هم چنین حسکانی به نقل از سلام بن مستنیر جعفی آورده است که گفت: 

بر امام باقر علیه السلام وارد شدم و عرض کردم: جانم به فدایت با این که خوشایندم نیست برایت زحمت فراهم کنم ، اما اگر رخصت فرمایی ، پرسشی کنم.  

فرمود: از هرچه می خواهی ، بپرس  

گفتم: از قرآن بپرسم؟ 

فرمود: آری.    

گفتم: فرموده خداوند درر کتابش : اهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِیمَ   چه مفهومی دارد؟  فرمود: 

راه علی بین ابیالب.  

گفتم: راه علی بن ابیطالب؟!  

فرمود: (آری) راه علی بن ابیطالب. 

 

پرتوی از فضایل امیرالمومنین علیه السلام ، ص 31-32

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد